Copyright 2019 - Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

Péntek reggel elindultunk Mátraszentistvánra, a Gyopár Vendégházba. A szállás nagyon kényelmes volt. Mi az emeleten kaptunk helyet egy ötágyas szobában. Sajnos a hó még nem esett, de elsétáltunk a közelben lévő Vöröskő kilátóhoz, amelynek a közelében egy nagy vörös szikla volt. Valószínűleg erről kapta a nevét.

Másnap reggel már hullott a hó, aminek nagyon örültünk! Reggeli után szánkózni mentünk a közelbe. A finom ebéd után hószobrász versenyt rendeztünk. Volt, aki nem hóembert, hanem állatot, szigetet, fotelt vagy éppen várat épített. Este csapatverseny is volt, csupa hóval és téllel kapcsolatos kérdésekkel. Vacsora után jót aludtunk.

Következő nap elgyalogoltunk Mátraszentimrére misére, ahol a pap bácsi szeretettel fogadott minket, sőt, még szaloncukrot is kaptunk a szertartás végén! Ebéd után szánkóztunk vacsoráig. A vendégházban rendeztünk pizsamaszépségversenyt, utána pedig a „Ki mit tud?” következett.

Az utolsó napon, hétfőn még egy utolsót csúsztunk a szánkókkal, ebédeltünk egy finomat, majd a vendéglátónk, Misi bácsi mesélt nekünk Vidróczki betyárról, akinek nevét a csárda is viseli. Ezután a szálláson elkezdtük megtölteni a bőröndöket. Az őrangyalos játék is lezárult-mindenki odaadta kis ajándékát annak, akit húzott. A szobaszépségverseny győzteseit is kihirdették. Utána vártunk még egy kicsit a buszra.

Mikor az iskolához értünk, hamar megjött mindenkinek a családtagja. Mindenki örült, és gondolom mindenki mindent-mindent elmesélt otthon. Remélem, mindenki élvezte a tábort, amin 17 gyerek és 4 tanár vett részt!