Copyright 2017 - Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola

Fénykép3183

2017. október 11-én délután megérkeztek vendégeink Szatmárnémetiből, a Hám János Római Katolikus Iskolaközpontból.

17 felső tagozatos diák és 3 pedagógus. Az első napon megismerkedtek a gyerekek a fogadó családokkal, akik érdekes programokat szerveztek erre a délutánra a vendég gyerekeknek.

Másnap egész napos kirándulásra indultunk Ópusztaszerre, ahol megnéztük a Feszty körképet, utána a gyerekek múzeumpedagógiai foglalkozásokon vettek részt. A 7. 8. osztályosok a „Századfordulós rejtvények” című programon új történelmi ismeretekkel gazdagodtak. Játékos foglalkozáson vettek részt a millennium hangulatát idéző Promenád Kisváros-Nagyváros kiállításon.  Az 5-6. osztályos tanulók pedig a „Régész furfang” foglalkozáson a régészeti munkálatokba és az embertan tudományába nyertek betekintést. A gondosan feltárt csontvázon közösen keresték meg azokat az ismertetőjegyeket, amelyek a lelet nemére, korára, a harcokban szerzett sérüléseire vonatkoztak. Feltárták a sírban található tárgyi emlékeket is, és megnevezték azokat.  A gyerekek nagyon élvezték a foglalkozásokat, nagy kedvvel és érdeklődéssel vettek részt rajtuk.  Délután a Nemzeti Történeti Emlékparkba tettünk sétát, ellátogattunk a skanzenben található 1920-as éveket idéző árpádhalmi tanyai iskolába, ahol megéreztük az olajos padló illatát, láttunk palatáblát és palavesszőt, egy szeneskályhát, amellyel fűtötték a tantermet. Ebéd után buszra szálltunk, és Szegedre utaztunk. Bementünk a Dómba, és együtt imádkoztunk és énekeltünk. Ezután felkerestük Szeged egyik leghíresebb cukrászdáját és fagyiztunk egy jót!

A harmadik napot Tordason a Kalandparkban töltöttük, ahol a gyerekek nagy örömmel és bátorsággal vették az akadályokat.

A remek, napsütéses időjárás mindhárom napon kedvezett a kirándulásainknak, amelyek jókedvűek és élménydúsak voltak.