1. augusztus 24-26. között szerveztük meg hagyományos tanév eleji zarándoklatunkat. Az előző évek során több hazai és határon túli Mária-kegyhelyen jártunk már. Ezúttal Mátraverebély-Szentkutat választottuk.

Az indulás napjának délelőttjén még nagyon sok iskolai teendőnk volt, így csak délután indultunk el, és 15 órára érkeztünk meg Szentkútra. Elfoglaltuk a szállásunkat és máris jól hatott ránk a kegyhelyről áradó nyugalom és a csönd. Délután szentmisén vettünk részt a Bazilikában, ahol a zarándoklatunk indító gondolatait hallgattuk meg. Ezután volt idő egy rövid sétát tenni, majd vacsoráztunk és éjszakába nyúló beszélgetéssel zártuk a napot.

Másnap részt vettünk a reggeli szentmisén, majd a kiadós reggeli után hosszabb kirándulásra mentünk a Szentkúti-patak völgyében. Megkerestük a Szent László-forrást, a Köszvényes-forrás és megnéztük a remetelakokat. A finom ebéd után kis pihenőt tartottunk, majd végig imádkoztuk és elmélkedtük a keresztutat. A napot ismét vacsora és tartalmas beszélgetés zárta.

Zarándoklatunk utolsó napját ismét szentmisével kezdtük, meghallgattuk a Bazilika történetét, majd reggeli után elhagytuk a szállásunkat és hazaindultunk.

A korunkban lejátszódó gyors változások, melyek az élet megannyi területén megfigyelhetők, komoly kihívást jelentenek a katolikus iskola számára, miközben jelentős nyomást gyakorolnak a családokra. A bizonytalan társadalmi helyzet, a sok esetben hiányzó családi támogatás és háttér kiteszi a gyermekeket, fiatalokat annak a veszélynek, hogy „a megtévesztő emberi tanítás és a tévedésbe ejtő álnokság minden szele magával sodorja őket” (Ef 4,14). Iskolánknak ezért olyan missziós feladatot kell ellátnia, melynek során egyszerre valósulhat meg a diákok személyiségének kibontakoztatása és az evangélium örömhírének megismerése.

Ezért van olyan nagy szükségünk arra, hogy évente kiszakítsunk néhány napot, amikor szép élményeknek lehetünk részesei közösen a nevelőtestülettel. Nagy szükségünk van a csendre és a kegyhely adta nyugalomra.